Testování

​Otestujte předem návrhy reklam, nových produktů, obalů, POS materiálů a dalších konceptů.

Kvantitativní metodika a vzorek respondentů podle Vaší specifikace cílové skupiny.

Za cenu od méně než 10 000 Kč a s výstupy již od týdne a půl.

Kdy využít - co můžete testovat

Reklamy

  • Kreativní koncept / message
  • Inzerát
  • Venkovní reklama
  • Televizní (nebo kino) reklama - natočená (v pracovní nebo finální verzi)
  • Televizní (nebo kino) reklama - animatik
  • Televizní (nebo kino) reklama - storyboard
  • Televizní (nebo kino) reklama - koncept / skript (zcela nebo převážně text)
  • Webový banner nebo jiná online reklama
  • Rozhlasová reklama
  • Reklamní slogan / claim
  • P.R. text / článek

Webové stránky

  • Návrh grafického řešení / layoutu
  • Webové stránky - zcela nebo částečně funkční
  • eShop - zcela nebo částečně funkční
  • Texty uváděné na webových stránkách (např. popisy produktů)

Produkty a služby

  • Koncept - textový popis a / nebo obrázky
  • Parametry (např. technické, velikosti balení)
  • Produkt (libovolný hmotný produkt včetně potravin, nápojů a tabákových výrobků)
  • Služba nebo nehmotný produkt (např. software, předplatné apod.)

Obaly

  • Návrh obalu (obrázek, fotografie apod.)
  • Skutečný obal (nebo mock up)

POS a direct marketing materiály

  • Katalog
  • Leták / plakát
  • POS materiál (např. stojan, stopper, wobbler, display)
  • Direct marketing materiál (např. reklamní mail, newsletter)

Grafické nebo audiovizuální materiály

  • Logo
  • Grafické prvky, symboly, layout apod. (např. pro použití na webu, v reklamě)
  • Korporátní identita
  • Prodejna, provozovna, výstavní stánek apod. - vizualizace
  • Charakter / osoba nebo prostředí pro použití v reklamě
  • Fotografie / obrázky
  • Znělka, melodie nebo jiné audio

Co se dozvíte

Vaše návrhy hodnotíme na více různých kritériích. Jejich konkrétní skladba se projekt od projektu mírně odlišuje podle toho, co přesně testujeme a jaké parametry jste při objednávce zvolili. Obvykle zahrnuje:

  • Celková líbivost a atraktivita – jak moc se hodnocený návrh celkově líbí a jak pozitivně (nebo negativně) je přijímán
  • Motivační potenciál a nákupní záměr – jak moc hodnocený návrh motivuje k vyzkoušení, pořízení, a kde je to relevantní, přímo k nákupu (popřípadě i k opakovaným nákupům)
  • Diferenciace – zda je hodnocený návrh vnímán jako odlišný a vybočující z řady
  • Relevance – jak moc je hodnocený návrh relevantní ("blízký") Vámi zvolené cílové skupině (jestli "je pro ně" nebo "pro někoho jiného")
  • Vhodnost k produktové kategorii – jestli se hodnocený návrh "hodí" k vnímání produktové kategorie, do které se řadí
  • Vhodnost k produktu či značce – jestli se hodnocený návrh "hodí" k představě o dané značce či produktu
  • Silné a slabé stránky - hlavní líbivé a nelíbivé elementy (co konkrétně se na hodnoceném návrhu líbí nejvíce a co nejméně)
  • Hodnocení jednotlivých dílčích elementů testovaného materiálu – jak jsou vnímány jednotlivé dílčí součásti a aspekty hodnoceného návrhu (u reklam např. slogan nebo postavy v nich vystupující; u produktů např. technické parametry; u obalů např. barva atd.)
  • Vliv na vnímání příslušného produktu či značky – jaký vliv má hodnocený návrh na vnímání příslušné značky nebo produktu (třeba jestli ji učiní atraktivnější, zábavnější, mladistvější nebo inteligentnější)

U reklam navíc obvykle hodnotíme:

  • Kreativní myšlenku / nápad – jak je přijímán vlastní "nápad" hodnocené reklamy
  • Receptivitu – jak moc je hodnocená reklama schopna zaujmout (jestli si jí cílová skupina všimne a zapamatuje si ji)
  • Branding – jestli je hodnocená reklama správně spojována s produktem či značkou, kterou má propagovat
  • Srozumitelnost / pochopitelnost – jestli je hodnocená reklama snadno srozumitelná a je správně pochopena
  • Hlavní sdělení – co si cílová skupina z hodnocené reklamy "odnese" (jak vnímá její poselství)
  • U testů jiných typů návrhů přidáváme navíc zase jiná kritéria:
  • U návrhů nových produktů či služeb např. inovativnost, optimalizaci funkčních parametrů a případně ceny
  • U obalů třeba hodnocení tvaru, barevnosti, materiálu, ergonomie nebo velikosti
  • U hodnocení webových stránek také vycházíme ze stejného základu, ale více se zaměřujeme na jejich skutečné používání – uživatelské rozhraní a jeho ergonomii, praktickou schopnost členů cílové skupiny stránky používat, provádět na nich zamýšlené akce atd.

A naopak, u některých návrhů, jako jsou např. znělky, grafické prvky pro využití v reklamách nebo na webu, naopak některá přebytečná hodnotící kritéria vypouštíme

Chcete se dozvědět víc?

Myslíte, že Vaše připravovaná reklama bude úspěšná? A znáte úsloví o vztahu mezi myslet a vědět?