Otestujte předem návrhy reklam, nových produktů, obalů, POS materiálů a dalších konceptů.
Kvantitativní metodika a vzorek respondentů podle Vaší specifikace cílové skupiny.
Za cenu od méně než 10 000 Kč a s výstupy již od týdne a půl.
Kdy využít - co můžete testovat
Reklamy
- Kreativní koncept / message
- Inzerát
- Venkovní reklama
- Televizní (nebo kino) reklama - natočená (v pracovní nebo finální verzi)
- Televizní (nebo kino) reklama - animatik
- Televizní (nebo kino) reklama - storyboard
- Televizní (nebo kino) reklama - koncept / skript (zcela nebo převážně text)
- Webový banner nebo jiná online reklama
- Rozhlasová reklama
- Reklamní slogan / claim
- P.R. text / článek
Webové stránky
- Návrh grafického řešení / layoutu
- Webové stránky - zcela nebo částečně funkční
- eShop - zcela nebo částečně funkční
- Texty uváděné na webových stránkách (např. popisy produktů)
Produkty a služby
- Koncept - textový popis a / nebo obrázky
- Parametry (např. technické, velikosti balení)
- Produkt (libovolný hmotný produkt včetně potravin, nápojů a tabákových výrobků)
- Služba nebo nehmotný produkt (např. software, předplatné apod.)
Obaly
- Návrh obalu (obrázek, fotografie apod.)
- Skutečný obal (nebo mock up)
POS a direct marketing materiály
- Katalog
- Leták / plakát
- POS materiál (např. stojan, stopper, wobbler, display)
- Direct marketing materiál (např. reklamní mail, newsletter)
Grafické nebo audiovizuální materiály
- Logo
- Grafické prvky, symboly, layout apod. (např. pro použití na webu, v reklamě)
- Korporátní identita
- Prodejna, provozovna, výstavní stánek apod. - vizualizace
- Charakter / osoba nebo prostředí pro použití v reklamě
- Fotografie / obrázky
- Znělka, melodie nebo jiné audio
Co se dozvíte
Vaše návrhy hodnotíme na více různých kritériích. Jejich konkrétní skladba se projekt od projektu mírně odlišuje podle toho, co přesně testujeme a jaké parametry jste při objednávce zvolili. Obvykle zahrnuje:
- Celková líbivost a atraktivita – jak moc se hodnocený návrh celkově líbí a jak pozitivně (nebo negativně) je přijímán
- Motivační potenciál a nákupní záměr – jak moc hodnocený návrh motivuje k vyzkoušení, pořízení, a kde je to relevantní, přímo k nákupu (popřípadě i k opakovaným nákupům)
- Diferenciace – zda je hodnocený návrh vnímán jako odlišný a vybočující z řady
- Relevance – jak moc je hodnocený návrh relevantní ("blízký") Vámi zvolené cílové skupině (jestli "je pro ně" nebo "pro někoho jiného")
- Vhodnost k produktové kategorii – jestli se hodnocený návrh "hodí" k vnímání produktové kategorie, do které se řadí
- Vhodnost k produktu či značce – jestli se hodnocený návrh "hodí" k představě o dané značce či produktu
- Silné a slabé stránky - hlavní líbivé a nelíbivé elementy (co konkrétně se na hodnoceném návrhu líbí nejvíce a co nejméně)
- Hodnocení jednotlivých dílčích elementů testovaného materiálu – jak jsou vnímány jednotlivé dílčí součásti a aspekty hodnoceného návrhu (u reklam např. slogan nebo postavy v nich vystupující; u produktů např. technické parametry; u obalů např. barva atd.)
- Vliv na vnímání příslušného produktu či značky – jaký vliv má hodnocený návrh na vnímání příslušné značky nebo produktu (třeba jestli ji učiní atraktivnější, zábavnější, mladistvější nebo inteligentnější)
U reklam navíc obvykle hodnotíme:
- Kreativní myšlenku / nápad – jak je přijímán vlastní "nápad" hodnocené reklamy
- Receptivitu – jak moc je hodnocená reklama schopna zaujmout (jestli si jí cílová skupina všimne a zapamatuje si ji)
- Branding – jestli je hodnocená reklama správně spojována s produktem či značkou, kterou má propagovat
- Srozumitelnost / pochopitelnost – jestli je hodnocená reklama snadno srozumitelná a je správně pochopena
- Hlavní sdělení – co si cílová skupina z hodnocené reklamy "odnese" (jak vnímá její poselství)
- U testů jiných typů návrhů přidáváme navíc zase jiná kritéria:
- U návrhů nových produktů či služeb např. inovativnost, optimalizaci funkčních parametrů a případně ceny
- U obalů třeba hodnocení tvaru, barevnosti, materiálu, ergonomie nebo velikosti
- U hodnocení webových stránek také vycházíme ze stejného základu, ale více se zaměřujeme na jejich skutečné používání – uživatelské rozhraní a jeho ergonomii, praktickou schopnost členů cílové skupiny stránky používat, provádět na nich zamýšlené akce atd.
A naopak, u některých návrhů, jako jsou např. znělky, grafické prvky pro využití v reklamách nebo na webu, naopak některá přebytečná hodnotící kritéria vypouštíme
Chcete se dozvědět víc?
|
Myslíte, že Vaše připravovaná reklama bude úspěšná? A znáte úsloví o vztahu mezi myslet a vědět?
|